ZUID AFRIKA OF O NEDER LAND!!!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van lizzy Braber - WaarBenJij.nu ZUID AFRIKA OF O NEDER LAND!!!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

ZUID AFRIKA OF O NEDER LAND!!!!

Door: LIZ

Blijf op de hoogte en volg lizzy

13 April 2013 | Nederland, Nederland

In Elsies River vroegen ze me, wat doe je als je thuis bent=? Ik zei nog, een winterslaapje van een weekje houden tot de kou uit nederland weg is, maar dat zijn dus 5 huis-arrest-weekjes geworden met een fikse luchtwegeninfectie. Mijn hoofd zit nog dicht de holtes zijn nog verstopt maar verder ,na alle shit medicatie, weer enigszins op de been. Ga maar even weekje uitzieken bij een vriendin in het zuiden...... Verder denk ik dat zuid/adrika meer als thuis voelt inmiddels, mijn lijf en geest zijn daar duidelijk opener, blijer en ik kan er genieten van eten, mensen, leuke en heftige gebeurtenissen zoals nergens. Het is een smeltkroes van beschavingen, culturen alsof iedereen even van zuid/afrika wil genieten. Naast cultuur is er ook zo bijzonder mooie natuur al gaat dat enigszins aan mij voorbij als ik in Elsies River bezig ben. Maar vrienden zorgen dan wel dat er een HIKE wordt gelopen langs de kust of in mountains en de kust blijft mijn favoriet, de atlantische en de indische oceaan. Ik zou het wel weten als ik daar kon wonen, al was het huisje nog zo klein ik zou elke dag happy zijn om de zee te zien en daar te kunnen lopen, ademen en genieten van de levendige sfeer. Capetown is trouwens cosmopolitan aan het worden, er gebeurt zoveel elke dag, wijnfeesten/festivals, sponsorwalks, carnaval, culturele evenementen enz. EN niet te vergeten, de vluchtn naar Capetown worden geintensiveerd vanuit Europa, Frankfurt is erbij gekomen, dus MEER KEUS.
GA OOK ZOU IK ZEGGEN!!!!!
Wat heeft Capetown NIET zou ik zeggen, ook als uitgangspunt om verder rond te kijken.
Zelfs het openbaar vervoer is verbeterd, heerlijk.
Dus je hebt niet altijd een auto nodig als je daar in stad bent al is het wel makkelijk met afstanden in zuid/afrika en alles wat te zien is maar de lange afstandsbussen zijn er genoeg en betaalbaar.
Lijkt wel een reisgids verhaal maar het is echt waar, ik heb ervaring inmiddels, en ik heb zo een plezier met de Afrikaanse taal, als je langszaam spreekt samen versta je elkaar met nederlands!!! Het is zoveel leuker dan de Vlaams nederlandse woordkeuze.
En ja, er is ook een veiligheidsverhaal, goed uitkijken waar je gaat als je alleen bent en avonden maar ja dat ben ik zowieso op reis, waar dan ook. Wel vind ik dat je als vrouw kwestbaarder lijkt met het testeron gehalte van bepaalde mannen daar. Maar ik kan er mee leven omdat je met je nuchtere verstand en je ogen keuze hebt waar te gaan dus voorkomen is beter dan genezen , ik kom niet zomaar overal en niet alleen. Ook vraag ik na of het een veilige omgeving is, al is niet alles te voorkomen natuurlijk. OKAY, Kort en GOED+ ik wil terug, liefst vandaag en daar wonen maar ja dat gaat niet zomaar. Een goede woonplek voor aantal maanden is even zoeken al ben ik altijd WELCOM bij mijn Spiritual family en inspirator Mr.Gilbert, van waaruit ik bij de creches op bezoek ga. Er is daar genoeg te doen met en voor de KIDS en de creches in het algemeen!
DUIM voor me dat het dit of volgend jaar lukt wat langer te gaan en daar paar maandjes te blijven, ik zou er zo gelukkig zijn!!! Kus allemaal en sterkte in dit halfslachtige weertype wat net zo kwakkelt als de gezondheid van veel nederlanders op het moment.
JULLIE LIZ
.

  • 14 April 2013 - 14:54

    Dymphi:

    Lieve Liz

    Lijkt me ook heerlijk daar te wonen
    Had ik niet zo n binding met mijn fam.
    Want het weer is hier pet
    Daar waar de meeste tijd de zon schijnt,zijn mensen ook blijer
    Wat te begrijpen is
    Ziek maar goed uit meis
    Laat je lekker verwennen
    Hier is ook een ziekenboeg
    Dikke knuffel
    Dymphi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 56186

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: