laatste weekje ERSWA Zonnig Elsies River - Reisverslag uit Elsiesrivier, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu laatste weekje ERSWA Zonnig Elsies River - Reisverslag uit Elsiesrivier, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

laatste weekje ERSWA Zonnig Elsies River

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

15 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Elsiesrivier

Jammer maar helaas ook hier komt eindje aan, nog paar daagjes en ik moet terug naar koude kikkerland!
Deze week veel gedaan;
1.Sportdagen gemaakt met elke klas op Robin Hood, hinkelend, balspelend, hoelahoepend, touwtje springend. Elke competitie is welkom voor kids, ze waren zeer uitgelaten en hadden veel plezier. Wilden niet stoppen natuurlijk van klein tot de grotere.
Zie FOTOS (Click links)
2.Verder een 3 meter lange tekening van dinosaurussen gekleurd met kids van klein tot groot, iedereen wilde iets kleuren en zie FOTO,
gelukt e opgehangen op de muur bij de fotos.
3.Zwemlessen tussendoor gegeven aan paar teachers, binnen 1 uur konden ze zwemmen, en dat zonder ervaring! Een had waterrvrees maar probeerde toch. Nu kunnen ze de kids lesgeven in poedelpad en zwembad om beetje in balans te blijven in water. De badjes die ik kocht komen dan van pas.
4.Computerles ging door tussendoor voor de aftercare, ze leren snel en gaan verder in de bibliotheek waar je gratis elke dag half uurtje mag internetten.
5. Nog wat donaties gegeven, educatief lesmateriaal en spelmateriaal: springtouw, een bal enz.
6. Een telraam voor beide creches gevonden, met kleuren dus kids blij van jong tot grotere.
7. DE TUINTJES MET GEPLANTE GROENTEZADEN GROEIT AL, ONGELOOFLIJK !! Tja warm en zonnig, water erbij, klaar.

Verder eet ik hier meer dan ooit al word ik niet dikker helaas.
Ik heb hier een laagje kleren aan in 30 graden en voel me hier zo veel beter dan in koude Holland, ik haat al die kleren die ik altijd aan moet om wat warm te blijven. Boven 25 graden is het voor mij pas redelijk.
Maar niet getreurd;
HIER wordt het langzaam winter en bij ons Zomer (Wat het ook waard mag zijn dit zomer te noemen...)
En nog wat; je engels gaat vooruit als je hier bent, vanzelf en snel.
Alleen je pikt ook van die typische afrikaanse woordjes op, ik vind het zo leuk die taal. Baie leuk en lekker hier.

Nou tot gauw hoor en kijk naar de fotos op linker kolom clicken, dan heb je beeld,

Liefs

EN VEel dank VOOR DER DONATIIE van EENIEDER.

LIZ

  • 15 Maart 2013 - 17:54

    Bertus En Monique:

    Hallo Liz,

    Goed om te horen dat je zo'n fijne tijd daar hebt.
    Bereidt je maar vast voor op een koude aankomst in Den Helder.
    Hier in Den Helder brand de kachel op vol vermogen.
    Sneeuw, ijzel en regen in overvloed en temperaturen onder nul.
    Maar volgende week wordt het iets beter.
    Dus als je een beetje zon mee kunt brengen zou dat mooi zijn.

    Gr,
    Bertus en Monique

  • 15 Maart 2013 - 22:10

    Iva:

    Hoi Lizzy,

    je missie is alweer stuk volbracht, zo te lezen van je verslag en zien aan de foto's. Fijn dat jij dit werk doet...
    Hier is ondertussen ook van alles gebeurd, europarlament draait op volle toeren en een voedsel skandaal na de andere volgt. Eerst paardevlees in pizza's, dan verschimmelde voer voor beesten en nu bedorven vlees in de handel. Nederland bereit zich voor op het wisselen van koninklijke hoofden en Sasja de Boer houdt in mei met haar baan als nieuweslezer op. Maar jij zou dat alles en nog veel meer weten, daar je je tablet bij je hebt.
    Bedankt voor je info verslagen, leuk is het om te lezen en je verblijf met beelden te volgen. Jammer dat jij zelf nergens op staat.
    Zo, ik ga dadelijk in bad en bed, morgen Zeist en Amsterdam op het programma. Het gaat hier goed,
    .
    Heel veel liefs voor je,
    van mij en Günter.

  • 16 Maart 2013 - 13:33

    Roos:

    Hallo lieverd, Wat ben je weer goed bezig geweest. Je ziet aan de kinderen, dat ze heerlijk genieten. Zorg bij de terugreis, dat je goed aangekleed bent, want het is hier behoorlijk koud. Verder alles goed hier. Mijn over buurvrouw heeft zichzelf opgehangen, zeer triest. Binnen de kortst mogelijke tijd was het hele dorp al op de hoogte. Ik hoop, dat ze geestelijk goed wordt opgevangen!!!! Een goede terugreis en breng wat mooi weer mee, daar zijn we aan toe. Liefs, Roos

  • 16 Maart 2013 - 15:39

    Juliette:

    Hoi Liz, geniet nog maar even van de warmte daar. Hier is het nog koud, maar dat kan nu nooit erg lang meer duren. We houden de moed er in.
    Hier verder alles goed, mijn overbuurman heeft zich voor de trein gegooid. (sorry, ongepast grapje als reactie op berichtje van Roos)

    Enne.... je kan altijd je flat nog verkopen en in Z.A. gaan wonen toch ?
    Kom ik gezellig een keertje langs :)

    Lieve groetjes
    Juliette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 56188

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: