Zomerse Kerst, schoolvakantie,dagjes uit Elsies R. - Reisverslag uit Elsiesrivier, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu Zomerse Kerst, schoolvakantie,dagjes uit Elsies R. - Reisverslag uit Elsiesrivier, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

Zomerse Kerst, schoolvakantie,dagjes uit Elsies R.

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

25 December 2013 | Zuid-Afrika, Elsiesrivier

Hoi hoi,

Laatste maand was hectisch op de 2 creches in Elsies River. Einde schooljaar betekent voor de 5 jarigen dat ze naar andere school gaan, diploma (FOTO)op de creche krijgen en eindejaarsparty geven aan ouders met de leraressen.
Maar ook nog dagjes uit, in een boot met de kids (FOTO) en sat met zijn allen in de bus was al een feestje op zich, zingend en chipjes etend op weg van Elsdies naar Waterfront. Zeehondjes dichtbij, zo leuk!!(FOTO)
En dagje zwembad, dat waterfestijn is altijd leuk voor alle kids(FOTO)

EN DAN KERST middenin de Z O M E R, dat is een elevenis en even wennen, veel mensen vroegen of er sneeuw in Holland was met witte KERST, helaas ik begreep alleen storm en nat weer bij jullie rond 5 graden ofzo.
Hier dus even anders, rond 30, ik was genodigd bij lieve vrienden waar ik veel mee wandel, hun familie wilde absoluut niet dat ik alleen bleef met KERST dus aan het diner, veel eten, erg lekker en daarna zwembad in de tuin.
Zomerse Lizzy met father Christmas(FOTO)

Dus MERRY CHRISTMAS en een zonnegroet

HEEL VEEL DANK iedereen die een steentje of een grotere steen bijdroeg aan ERSWA dit jaar, ze zijn jullie dankbaar, echt en verbazen zich telkens weer waarom die witte mevrouw hier vrijwilligerwerk doet waar ik ook kom.
Tja, de wegen van t leven zijn wonderlijk soms nietwaar,
de zon voedt me, t eten lokt me (HEB EEN FLINK BUIKJE neens gekweekt, dus eet aardig wat hier!!)

DANK DONATEURS
EEN Lieve groet en een stralend 2014 toegewenst met een innerlijk lichtje als inspiratie vanuit het gekleurde zuid-afrika van MADIBA Nelson Mandela waar zijn ziel gelukkig nog zo voelbaar is voor velen.Hoop dat zijn energie doorwerkt in Zuid-Afrika komend jaar.

Kerstknuffel
Lizzy


  • 26 December 2013 - 14:55

    Mandy, Arjan En Mila:

    Vrolijk kerstfeest en alvast een gelukkig nieuwjaar!

    Dikke knuffel van ons

  • 29 December 2013 - 14:38

    Leila:

    Lieve Lizzy! Wat een mooi en leuk verslag, bedankt hiervoor! Geniet, ook van je buikje (éindelijk!) en heb een mooie jaarwisseling. Ik wens je alle moois goeds en gezonds toe in 2014 HVJ kus en knuffels van Leila xxxx

  • 30 December 2013 - 14:41

    Dymphi:

    Lieve Liz
    Wat een prachtige foto s weer.
    Geniet van al het moois en goeds
    Een geweldige jaar wisseling
    dikke knuffel Dymphi en Gerrit

  • 30 December 2013 - 16:32

    Juliette :

    Ha die Liz, met donkere haren !

    Leuk om weer eens wat van je te zien. Een kerst met 30 graden wil ik ook wel !
    Maar hier hadden we ook niet te klagen hoor (hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die wel vinden dat ze kunnen klagen omdat het geen witte kerst was). Zonnig, windstil en een aangenaam temperatuurtje. Ik heb de 'romantische witte kerst' geen moment gemist, ha ha....

    Het geknal is hier al weer begonnen, hondjes in paniek en ik in de stress. Nog een paar daagjes en dan kunnen we allemaal weer normaal gaan doen. Gelukkig !

    Fijne jaarwisseling daar en een mooi 2014 gewenst !

    xxx Juliette

  • 16 Januari 2014 - 12:47

    Martha:

    Hoi lieve Liz,

    Wat heerlijk die zon voor jou. Doet je goed he? Wat een leuke dingen heb je met de kinderen gedaan, fantastisch! Je ziet ze genieten en dan die foto's met hun diploma, helemaal in stijl!

    Ik ga woensdag weer voor 4 weken naar Frankrijk, naar de Poezenheuvel, waar jij ook geweest bent.

    Lieverd, geniet nog maar van alle moois daar.
    Dikke kus,
    Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 56095

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: