Plannen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van lizzy Braber - WaarBenJij.nu Plannen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

Plannen

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

13 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Ik word letterlijk van alle kanten geholpen vanuit Elsies River, ik ga er gauw naar toe en er worden allerlei praktische zaken opgelost om me daar te ontvangen zonder dat ik daar veel voor hoef te doen. Het is net of het mijn 2e familie is, of eigenlijk vrienden , echte vrienden die voelen en weten wat je nodig hebt. Ik vertel het als ik er ben, het is ongelooflijk. We skypen via de computer gratis bellend, en binnenkort ben ik daar voor langere tijd met hulp van beide kanten daar en hier.
Ik merkte dat ik mezelf tegen hield te gaan omdat ik aan allerlei praktische zaken hier dacht en ook nog in een emotioneel patroon zat van rekening houden met mama Jennys zorg, wat nu voorbij is maar blijkbaar nog een fantoom pijn is.
De pop/ups kennen jullie vast wel, emotiies en herhinneringen aan data, gebeurtenissen enz. al wat bij verlies en rouw van je mama hoort.
Maar juist ZIJ zou zeggen =
GA en geniet van het leven als je daar wilt helpen en zijn.
En mama Jenny zou trots zijn op haar dochter!!

En bijzonder genoeg heeft een nieuw contact in mijn leven de doorslag gegeven en me over de streep getrokken het besluit te nemen te gaan door een vriendelijke opmerking zoiets als+
Wat een straf he te kunnen gaan naar die heerlijke plek waar jij je thuis voelt en zinvol bezig wilt zijn.
Tja toen moest ik lachen en was het ijs gebroken.
Vervolgens merk ik dat om me heen de hulp vanzelf komt en alle praktische dingen opgelost worden voor ik er zelfs maar aan denk of het hardop uitspreek.
Dus tijd om de stap te nemen. De vorige verslagen was er nog twijfel tussen daar en hier zijn maar voorlopig is de koudetijd hier beter daar te zijn voor mijn lijf en leden maar ook voor mijn spirit. Hun zomers zijn onze winters.
Daar gaan we
met DONATIES weer op pad met veel plezier en enige schroom, elke reis is anders al blijft de hartelijke en welkome ontvangst daar zo warm dat ik er beetje van moet huilen.
Zal de leeftijd zijn denk ik sneller emo...
Nooit zoveel traantjes weggepinkt als laatste jaar, ben gewend alles binnen te houden. En nu
door Elsies R kan ik wat opener worden zoals zij mij laten zien en alles met elkaar delen in het leven dat hectisch en mooi en lelijk tegelijk kan zijn daar. De volheid helpt me door een moeilijke tijd heen, ik probeer een nieuwe weg te vinden in mezelf.
Duim voor me dat ik weer een difference kan maken voor de 2 x 100 kids daar en hulp kan vinden waar nodig voor de 2 crèches Robin Hood en Lexi Consani van ERSWA.
Lieve groet en tot het
eerstvolgende bericht vanuit Elsies R.
Lieve groet
Liz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 56180

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: