Elsies river, Robin hood en Lexi Consani - Reisverslag uit Elsiesrivier, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu Elsies river, Robin hood en Lexi Consani - Reisverslag uit Elsiesrivier, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

Elsies river, Robin hood en Lexi Consani

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

13 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Elsiesrivier

Iedereen op de 2 creches weer gezien en vanuit mijn gastheer mr.Gilbert Thomas zijn huis word ik weer rond gereden door vertrouwde chauffer, mr.v. Stade. De twee genoemden zijn over 70 en over 80 maar zijn als je het mij vraagt van Titanen ras, werken gewoon volop door.
Als ik vraag wat hun geheim is, nooit of zelden ziek en meer dan volle dagen werken is het antwoord
Het houdt me jong.
Mr.Gilbert is zelfs avonden nog bij vergaderingen enz...
Ik voel me soms ouder van lijf dan hij.
Ik voel me hier lekker relaxed in de warmte al gaat het leven met 2 x 100 kids op beide creches soms heel hectisch . Kinderen zijn immers van babys tot 6 jaar.,
Een van de creches Lexi Consani heeft opstartproblemen en ook moeten ze met erg weinig geld daar dit jaar draaien. Afhankelijk zijn van fondsen of donaties elk jaar is voor 100% non profit organisatie niet eenvoudig.
Gelukkig heeft mr.Thomas "" friends in high places"" die hij dan aanschrijft of spreekt voor hulp. Vaak blijken het ook nog zijn oud- studenten te zijn toen hij les gaf en directeur Highschool was.
Maar het gaat op zijn afrikaans, vraag en antwoord neemt tijd al kent mijn gastheer een diplomatieke maar efficiente wijze van communiceren, dat helpt dan wel.
Wat heb ik gedaan,
*aantal cadoos van donaties uitgedeeld op creches,
* educatief lesmateriaal gekocht voor elke klas in engels en afrikaans in overleg met hen.
* Muziek voor babys gegeven en
**Educatieve DVD's natuur en cultuur
* bezig met de laptop voor aftercare.
* Ik Kijk en passant ook naar optie om mini waterplekje voor baby en peuters op cre hes terrein in gras te creeren.
*Tot slot:
IJSJES dag voor alle 200 kids gedaan zoals elk jaar als ik kom.
Kon niet alle 200 kids tegelijk op foto krijgen, het ijs smolt zowat bij opscheppen maar o wat zijn ze blij!
*En zelf gaan lunchen met de buren die vrienden zijn geworden, nam ze mee naar Big Bay dichtbij Blouberg.
Wat blijkt. Het was pensionersday,op menu staat lunch of ontbijt voor paar euro met vermelding:: dat ze hun ouderen respecteren voor hun werk en geschiedenis.

Wat blijkt ik ben 60 dus kreeg ook de pensioners lunch, dus je betaalt voor dezelfde lunch als oudere hier een kwart van normaal bedrag.
Zag ook al veel ouderen daar ineens langskomen.....van alle nationaliteiten en hoorde veel Duits dit jaar daar.

VALENTINES day gevierd voor het eerst van mijn leven, ha!.
Heb de teachers een soort vrolijke papieren rode roos gegeven met een speldje van een hartje om ze te zeggen dat ik ze bewonder elke dag dit werk te doen met 2x 100 schreeuwende/ spelende/ ook klagende en roepende kids.
EN speciaal vandaag voor Valentine, zingen en dansen ze gekleed in wit en rood alle kids,
ik heb geprobeerd video en foto te maken, moet alleen nog even zien hoe ik die upload want paar apparaten lieten het afweten,
internet werkt vandaag weer nu de rest nog.
Dus doe mijn best fotos en videos te tonen zsm.
Lieve groet vanuit zonnig en vrolijk Zuid-Afrika.

  • 16 Februari 2013 - 16:04

    Juliette:

    Nou, Liz, je klinkt in ieder geval heel wat beter dan de laatste keer dat ik je sprak. Dat is een goed idee geweest om in Z-Afrika even te gaan opwarmen. Letterlijk en figuurlijk !
    Geniet er van en ik kijk uit naar de foto's :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 56185

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: