planning - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu planning - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

planning

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

22 Juni 2011 | ,

Dag allemaal,

Sprak zojuist mijn goede vriend Gilbert Thomas en zijn secretary Glenda, alles okay daar, ze zijn druk bezig met reports maken van de kids in de creches.
Daarnaast is een bijna dagelijks gebeuren, sponsors zoeken en contacten houden in en rondom ERSWA .
Momenteel heeft de schoolbus het bijna begeven, rijdt nog wel met kids halen en brengen maar is nu 9 jaar oud en kent zijn gebreken. Ik zat er eens in met wat regen en lekt aan alle kanten, ook deuren en achterbak sluiten amper meer, de bankjes hebben beste tijd gehad maar goed er wordt nu gelobbied om geld te vinden voor een nieuw busje.

Tweede probleem is natuurlijk ook de aftercare, een goede ruimte voor hen vinden bij de creches, want het blijft behelpen in de kleine zijkamertjes waa dan gemiddeld 20 kids elke middag verblijven en schoolwerk maken. Buiten spelen kan op binnenterrein wel maar er moet ook schoolwerk gedaan worden.
Afijn zie de foto's vorig jaar toen ik aan elk after care kid voor hun huiswerk een computerstickie heb gegeven van VERA alhier. Ze kunnen daarmee naar de bibliotheek in de wijk waar kinderen van de paar computers daar een half uur per dag gebruik mogen maken, bijv. voor huiswerk en dit op de stickies opslaan of elders laten zien.
Jammer dat de computers die ik kreeg niet naar Kaapstad te transporteren zijn, kostte teveel geld en papieren en douane accepteert daar geen 2e hands spul meer. Alles bij elkaar kostte het meer dan het ooit waard was.

Verder:
Hoe dan ook zo kan het ook en ik blijf zoeken naar een containerbedrijf via of met vrienden die wellicht de weg hierin kennen.
Als containerbedrijven naar Kaapstad varen met lading kunnen ze wellicht een container schenken aan ERSWA als ze toch leeg terug zouden gaan naar nederland en/of er een kunnen missen voor het goede doel.
Die container kan dan als ruimte voor de aftercare dienen,
liefst 2 of 4 dan hebben we er meer aan met de 2 creches denk ik totdat er geld of middelen ooit komen om gebouw aan te leggen of uitbouw te realiseren, wat men als ERSWA dan ook denkt nodig te hebben om goede opvang aan de 6 tot 12 jarigen te bieden.

Erger;
Als ik hen spreek en dat is de laatste tijd geregeld via Skype,
dan krijg ik echt heimwee, zou zo door de lijn heen willen kruipen en daar zijn, lekker en gezellig weer even daar zijn met vrienden.
Kleine ontboezeming;
Maar goed het leven gaat hier ook door, mijn aandacht gaat vooral ook uit naar Jenny, zoals bekend.
Jullie kennen mijn soort van verantwoordelijkheidsgevoel inmiddels.
Voelt soms als een geestelijke spagaat, bij de een willen zijn en toch ook elders willen zijn.
Als ik kon toveren zou ik mezelf clonen of ""BEEM ME UP Scotty"" activeren(even heen en weer overgestuurd worden via Startrek).
Maar klagen hoor je me niet hoor, ik heb de luxe van tijd en planning lukt dan ook wel weer een keer om daar spoedig weer te zijn.
Daarbij is het herfst daar, veel regen en rond 12 tot 16 graden (het voelt dan koud daar)dus ik wacht nog even en hoop op meer zon daar voor ik kom.

Fietstochten volgen nog maar ben nu even vriendenrondje hier en daar aan hen doen, summertime here!

Tot horens weer allen,
lieve groet
Liz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 56105

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: