reislust - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu reislust - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

reislust

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

27 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

****Thuis ??
Nou beste mede-nederlanders,
het is hier een laag, koud en nat land op dit moment. Ik verlang naar warmte en zou liefst morgen weer terug bij de kids in elsies river zijn. Ik blijf kijken naar een geschikte vlucht, de prijzen zijn nog te hoog, tussen 700 en 1000 euro terwijl ik vorige keer voor minder weg en terug kon. Dus ik kijk wanneer die kans zich weer voordoet, perslot kan ik dan bijna 2x voor zelfde bedrag en dat geeft weer meer mogelijkheden om daar iets voor ERSWA te betekenen.
***Stand donaties;
Inmiddels weer 2 mooie donaties ontvangen die ik op een nieuwe bankrek. voor ERSWA hier heb geplaatst.
Kijken hoever we komen met donaties dit jaar, elke euro is er een.
En omdat er geen enkele euro kosten af hoeft te gaan is het altijd heerlijk om ERSWA te informeren dat er weer een gift binnen is gekomen voor hen.
Ik denk dat ik ook nog ga zoeken naar broodnodige plastic hoezen (200 schuimrubberen-matrasjes voor de kids waar ze op slapen en soms in bed plassen !!).
Ik wil proberen via een plasticfabriek bv. hier een bijdrage te krijgen dan kunnen de simpele matrasjes wat langer mee hopelijk.
In Kaapstad is me het niet gelukt bij everanciers bijdrage te vragen hiervoor. Men is daar net als hier ook met de crisis beperkt met giften bij bedrijven merkte ik.
***
Inmiddels wordt er hard gedacht en gewerkt aan elkectra opties bij de 2 creches met hulp en advies vanuit nederland door deskundigen.
De board en creches zijn hier erg blij mee, want dat scheelt erg veel geld omdat electra daar door slechts 1 nationale aanbieder is en hele hoge prijzen en geen alternatieven geeft (monopolie).
***
Ook proberen paar mensen via hun golfclub of elders om ERSWA mee te laten doen in de jaarlijkse clubkeuze voor projekt donaties. DUIMEN dus!!

Voorlopig tot hier,
veel liefs van bibberende Liz hier
hopend op zon en wat vroege aardse lente warmte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 56112

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: