Festivity end of schoolyear+donations-Holland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu Festivity end of schoolyear+donations-Holland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

Festivity end of schoolyear+donations-Holland

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

07 December 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag beste lezers,

Ie;
Twee prachtige eindejaar performances door kids van 2 tot 11 jaar, met hulp van hun teachers. Ongelooflijk wat een resultaat, kleurrijk, veel enthousiasme en plezier. En wat een organisatorisch talent!!!
Ik schreef al over de 6 jarige die naar lager onderwijs gaan en afscheid nemen maar dit is het grote feest waar alle kids van de 2creches aan meedoen. Zelfs de kleinsten hebben een ijzersterk geheugen voor wat ze repeteerden!!!
Kijk naar de foto's en de hele korte minuutje-video's! CLICK op deze foto en filmpje dan zie je ze. De direkteur (Mr.Gilbert Thomas) reikt prijs uit aan de drie kids op de stoel op podium.
Mijn gastheer (Morgen wordt hij 79 jr!!!) werkt nog dagelijks minstens 10 uur per dag, in de wijk/ voor de scholen/ERSWA/soc.dept.Kaapstad/enz.
Blijkbaar houdt werken je JONG!!!
Ook kun je VORIGE tekst + foto's aanclicken.
IIe
Zoals beloofd;
foto's van alles wat is gekocht van de donaties, leerzaam en stevig leuk speelgoed voor elke leeftijd
op beide creches.
Ook wat ik meenam; engelstalige kid-boekjes,DVD,enz.(Niet alles op foto)_
In Lexi Consani is ook door onze giften een nieuwe koelkast met een vriezer gekocht, hier zijn ze voor jaren mee geholpen voor alle kids en kunnen ze ook eten inkopen als het gunstig is.
NIET te vergeten;
VAN kids VOOR kids KERSTKAARTEN GEMAAKT DOOR DE PARKIETSCHOOL IN DEN hAAG VOOR DE KIDS VAN DEZELFDE LEEFTIJD HIER, EN alle kaarten VERKOCHT::: OPBRENGST 380 EURO!
Ze zijn blij, verbaast en zeer dankbaar hier voor die inzet ook!
IIIe
In beide creches is nodig;
**Dringend is een alternatief realiseren voor elektriciteit, die hier heel veel kost voor de creches en dus andere zaken financieel beperkt of dingen onmogelijk maakt. Dus groene plannen zijn nodig. Nou in Holland weten we daar veel van, dus misschien kunnen we iets betekenen met zon of waterprojecten die electriciteit geven voor de creche of elsies river area.
**Een bijgebouw aanbouwen voor de aftercare
de ene creche heeft grond naast de school, de andere amper, maar beiden zouden hiermee meer kids kunnen opvangen, begeleiden en ook inkomen kunnen krijgen binnen NON-Profitorg. om meer voor alle kids te kunnen doen. Er zijn al mensen geinteresseerd om mee te denken vanuit Holland en hier vanuit ERSWA- board members. Plan voor in 2010.
**Allebei hebben ze eigenlijk een klein zwembadje nodig in de tuin, als dit in de grond gemaakt kan worden, klein maar praktisch heeft het meerdere functies, speelplek en zwembad wanneer ze willen. Misschien is er een vrijwilliger die mee wil helpen zwembadje te maken, zwemles (HA!) te geven). De plastic varianten zijn te snel stuk en kosten teveel geld telkens.
Iedereen die hier op vakantie gaat en wil helpen is van harte welkom,
echt altijd!!!
**Educatieve DVD's voor kids van 2 tot 12 en ouder. (Sprookjes enz ook)
**Vakantieproject; schoolkids van Elsies River creche or aftercare ( zeg 4-12 jr) van Nederland hier en andersom op vakantie laten gaan.
Fondsenplan vrijwilligers/ouders van scholen voor 2010.
Ze hebben "parents-committees" in beide creches, zij kunnen meedenken met ERSWA organisatie om dit te realiseren maar vanuit nederland zou dan hetzelfde gedaan moeten worden.
**OVERIGENS; ERSWA is en blijft een Non Profit org., in nederland ANBI status bij belasting, dus SPONSORS: aftrekbare giften mogelijk.
**Vervolg van acties zetten we op de NED. site: elsiesriver.woelmuis.nl

Baie dankie weer voor alle liefdevolle gedachtes, hulp, geld en aandacht!!!
Namens iedereen hier in de creches en ERSWA organisatie,

Elizabeth

• 22 December 2009 - 15:56

Leila De Vries:

He Lieffie!!!

Wat een mooi nieuws allemaal en wat een prachtig mooie fotos en resultaten meis. Ik denk aan je en geef je een dikke zoen en warme knuffel. Liefs van Leila

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012