AFRONDING Fiets sponsortocht; - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu AFRONDING Fiets sponsortocht; - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

AFRONDING Fiets sponsortocht;

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

14 Mei 2011 | ,

Zoals aangegeven zijn we geland gisteren in den Haag bij CS met de OV fietsen.
Net op tijd, want wij hebben geen druppel regen gehad terwijl het vandaag vochtig is en veel meer wind is.
Jullie DUIMEN heeft dus geholpen, de weergoden waren ons gunstig gezind en het is ook geluk:
1. We begonnen dus in den Helder op plein voor station en een ons niet bekende dame maakte de vertrekfoto met de fietsen van ons; zij gaf direct paar euro als gift met een lieve groet voor succes!
2. Onderweg aten we voor de overnachting in een surinaams afhaalwinzulke goddelijke ROTI dat ik onmiddellijk herinneringen kreeg aan een vroegere surinaamse lover van mij! Zijn zus leerde mij met hem roti te maken, nou zij konden koken maar deze meneer waar we nu aten nog beter! Ik complimenteerde hem en hij was zo vol vertrouwen van ons dat we 10 min. op zijn toko pasten omdat hij een roti wegbracht op de scooter! Bij babbelden we wat samen en hij gaf ons drinken en een gift voor ERSWA!
3. Bij overnachten kregen we van de gastheer en mw. ook een paar euro voor sponsortocht.
3x scheepelke euro is er een, toch!

Memorylane; dat was deze tocht dus ook; Een aantal persoonlijke memorys:
(Hopenlijk kunnen jullie de foto';s op de ned. website elsiesriver.woelmuis terugzien want die gratis website stoort wel eens, maar volgende week kan ik de foto;s hier ook nog op plaatsen!)
1.
De stop bij de molen; daar waren lammetjes en schapen in de buurt.
ik vertelde Pinkie dat mijn ouders in een molen zonder wieken hadden gewoond en dhet schaap JAPIE als lam op schoot bij mama kroop maar toen hij groter werd dat ook nog steeds wou en woedend was dat hij niet meer binnen in molen mocht en niet meer op schoot kon! Grappige anekdote!
2.
De lange vaart van den Helder naar Alkmaar en verder herinnerde ik me goed van de Haagse courant weekendtochten jaarlijks met duizenden fietsers toen ik rond 30 jaar was. Wind of niet, toen ging dat vanzelf met elkaar. Nu werd ik enorm gemotiveerd door Pinkie, kleiner dan ik maar taaier, want ze hield het makkelijk vol en ik was vaker buiten adem maar met doorzettingskracht en haar enthousiasme hield ik het vol!
EN OOK omdat ik vlak voor ik vertrok van den Helder nog contact met ERSWA (Mr. Gilbert Thomas himself!) had en hij ons bewonderde en succes wenste op det tocht! Ik antwoordde dat ik de kids van de creches als motivatie voor mijn geest hield en dat heeft onderweg geholpen!)
3.
De tom-tom op fietsmodus liet het afweten na 2 uur batterij capaciteit denk ik, dus gingen we over op routekaart die Pinkie bij zich had (praktisch als ze is!) en de bordjes als we die zagen, enige rustige wegen gemist daardoor en wat omwegen moeten maken helaas maar goed.
Ik bedacht me dat computers/ apparaten enz. vroeger er niet waren en kaarten en vragen wegaanwijzers het altijd nog goed doen!
4.
Van Alkmaar naar Leiden viel niet mee want ik was goed moe maar trok me op aan Pinkie die gewoon tempo volhield. Ritmisch hetzelfde, gewoon doorgaan.
Helaas volgde ik haar te dicht op achterwiel de volgende dag van Haarlem naar Leiden en raakte haar achterwiel. Ik wilde vermijden dat ze viel dus draaide snel met stuut waardoor ik alleen zou vallen en dus in de (BERM gelukkig) terecht kwam maar ook deels op asfalt fietspad! Beurse dij en open hand met pijnlijke wond, beetje onhandig dus.
Stond ik met blote billen in onderbroekje zalf te smeren en kamilleolie op de wond te doen met goudsbloemzalf, enig bekijk van voorbijgaande fietsers! Maar goed, het hielp, we konden verder fietsen gelukkig.
Geen lekke band ofwat verder gehad!!
En op die weekendfietstochten met duuizenden mensen vroeger ook nooit lekke band.
5.
Toen ik rond dertigste fietste met vriendin en velen daarbij werd ik aangemoedigd door JAPIE, mijn vriend destijds, hij was weg van de tour de France, en riep dan door de telefoon ÄU LE PEDALE !Enz,ga door, enz.;
Ik ben trots op je en houd vol, nog zoveel km.... als ik belde en zei ik red het vast niet!
Ook toen, zonder enige voorbereiding op stap. ik geloof dat ik gewoon zo ben en blijf maar veel geluk heb om op motivatiekracht zover te komen.!!
Japie is niet gebleven in mijn leven, helaas maar wel een lieve herinnering gebleven.
6.
Ik dacht toen ik aankwam in den Haag nij station; hier heb ik dus 20 jaar gewoond, notabene naast dit station tot vorig jaar!! Heel veel herinneringen dus, maar het voelde ver weg,
dus ik ben nu blijkbaar echt met een soort thuis gevoel in den Helder woonachtig!! Hoe snel kun je omschakelen als mens! Ik zeg vaak ik draag het huis in mij want in zuid-afrika kan ik me ook goed thuis voelen, alleen mis ik mensen wel eens. In principe draag je vrienden in je hart met je mee!

IK heb besloten per provincie sponsortochten te gaan maken met een leuke kwinkslag naar ontmoetingen, jullie horen er nog van,
Degene die sponsorgeld op GIROnr.; 755361415 op mijn naam met vermelding gift ERSWA of Elsies River hebben gedaan horen daar nog van met officiele verklaring van ERSWA voor je belastingen!.
DE OPBRENGST van de sponsortocht laat ik zo spoedig mogelijk weten. Er is zeker rond de 100 euro gedoneerd, goed he voor een 1e amateur fiets sponsortocht?
lieve groet van Lizzy en Pink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 56293

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: