Laatste week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

15 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hidee beste lezers;

Ik heb mijn laatste week bijna afgerond,
helaas want het proeft altijd weer naar meer.
Photo's zijn Teenagers for Life van Highschool Elsies. (T4L)
Heb hen de USB Sticks deze week gegeven van VERA diebij Casino werkt in Holland.

Deze week was lekker,
Bij beide creches om de dag geweest en elke middag bij AFTERCARE meegelopen.
Rest van alle meegenomen Donaties afgegeven, boeken engelstalig en DVD's over aarde, vulcanen/ijsbergen en ook diamanten mijnen.
Daarnaast bedreigde diersorten getoond. De kids weten veel!

Met onderwijzers en kids gesproken en veel gekeken wat ze nodig hebben.
Lego is eigenlijk voor elke klas wel geliefd dus voor volgende keer idee.
Puzzels , stevige en bouwmateriaal is altijd goed want roept creativiteit en handigheid op bij de kids.

Een bijeenkomst in multiculturele centrum bijgewoond over zwangere moeders die alcohol drinken en de gevolgen voor de kids;
echt heel ernstig, van psychische tot fysieke gevolgen als alcoholic hoogtij viert.
Once the damage is done, no point of return
wel kan er hulp door therapeuten gegeven aan de gezinnen maar meestal ontkennen ouders het andere gedrag van de kids die moeilijk leren, geen concentratie hebben, onrustig zijn, sociaal ontremd lijken enz.
Op latere leeftijd ook problemen met alcohol omdat ouders het ook in genen kunnen doorgeven.

Rest nog een relax weekend en maandagavond terug.
Jammer genoeg maar goed,
hoop weer snel te kunnen komen al roept Holland weer vanwege eea. regelwerk enz....
Blijft toch een papierland hoor daar in nederland, teveel ambtenaren enz.,
Ik geniet nog lekker even van de zon hier en wens jullie goed weekend,
hoor dat het beetje LENTE is daar,
goed zo dan durf ik terug te komen!

DANK aan de DONATEURS NAMENS
** ERSWA, de kids en de leraren op de beide creches Robin Hood en Lexi CONSANI.
**VERA apart dank van Teenagers for LIFE-Elsies High met de USB sticks voor hen! Zie foto's
**ANDERSOM Dank aan ERSWA Board, Leerkrachten en kids hier, Gilly voor de gastvrijheid, aandacht en tijd naar mij!

Liefs
Liz

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012