Plannen - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu Plannen - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

Plannen

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

14 September 2011 | ,

Dag allemaal;

Hoop dat het goed is met jullie;

Ik ben van plan nog een wandel/ sponsortocht te houden langs de zeeuwse kust met Pinkie, nog even voor ik weer op stap naar ERSWA ga .

Morgen heb ik een gesprek met iemand die ik op reis ontmoette en met zijn echtgenote veel ervaring heeft met ontwikkelingswerk . We gaan kijken of er concrete opties zijn via fundraising om bijvoorbeeld iets voor de Aftercare kids te betekenen.
Immers zij, nu ruim dertig kinderen tussen 6 en 12 jaar.
Zij worden dagelijks van de straat gehouden, krijgen begeleiding bij huiswerk. leren waarden en normen, sociale vaardigheden en hebben sinds kort maatschappeijk werk in het gezin met problematiek in de achterstandswijk.
Deactiviteiten van de Aftercare worden aangeboden in een hele kleine ruimte van de beide creches.

En inmiddels is er een oplossing gevonden voor de zeer hoge kosten voor elektra bij de creche waar maar 1 aanbieder is dus het monopolie heeft>
De lampen, het koken , wassen en de keuken hebben elektra nodig voor de babys en de kids van 0 tot 6 die daar op beide creches met nu ongeveer 2 x 100 kids zijn.

De oplossing blijkt energie zuinige lampen te zijn maar die zijn erg duur daar en hier iets goedkoper.
We gaan kijken of we daar sponsoren voor kunnen vinden al hebben we al wat zoekwerk hierover gedaan bij energieleveranciers.

Verder lieve groet
vanuit Elsies River voor alle lezers.
Zij hebben het druk daar met dagelijkse gang van zaken om de 2 creches te runnen, administratie, 200 kids en ouders en personeel aansturen. Gelukkig hebben we twee ervaren school hoofden en een direkteur Gilbert Thomas met zijn secretaresse Glenda die al jaren de zaken goed aansturen van deze twee 100% Non-profit creches.

Hoop daar weer snel te kunnen zijn en weer nieuwe verhalen en foto's over voortgang en leefsituatie daar te kunnen laten zien aan jullie op deze site.

ALS JE MEE WILT DIT JAAR,de KOMENDE MAANDEN VOOR PAAR WEKEN OF LANGER; ER IJJN retourTICKETS VOOR ONGEVEER 630,-- EURO VIA bRITISH AIRWAY zag ik net,
wie weet...........zien we elkaar daar bij Elsies, yeah!

Lieve groet voor nu,
Lizzy

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012