OP DE HELFT!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu OP DE HELFT!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

OP DE HELFT!!

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

28 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

YES, ik ben hier nu 3 van de 6 weken en heb het gevoel dat ik thuis ben, zal wel soort 2e huisje voor me worden. De kids op de creches zijn me dierbaar, de vrienden en mensen die ik hier ken en ontmoet voelen vertrouwd. Heerlijk dit doet me goed. En dan de zon, die liet het even afweten tenminste was niet erg warm op paar dagen na. Maar nog steeds geen jas aan, wel vestje. Maar het wordt warmer en soms is het ineens bijna 30 graden in binnenland als ik daar even ben. Hier in Elsies River dichtbij Kaapstad meestal 4 seizoenen in 1 dag.
--------------------
Afgelopen week meegenomen door huisvrienden van mijn gastheer, zijn buren. Ze hebben me een goddelijke 4 daagse vakantie gegeven in BETTYS BAY, vlakbij GORDONS (!) BAY en Hermanus bezocht. Het was een strandhuis, liever villa met mijn eigen kamer en eigen badkamer enz. Is gewoon voor de rijken, aantal slaapkamers, 2 badkamers enz.Ik kon zo de zee inlopen, goddelijk daar, dat was "a dream come true" en dan het gezelschap, wauw wat een plezier en ontspanning, veel gedanst, gelachen en gegeten!
Ben de 8 kilo die ik kwijt was wel flink ingelopen afgelopen weken.
De bergen en de zee zo dichtbij is heel bijzonder en dan het heldere licht en de natuur , hier is de meest uitgebreide flora en fauna begreep ik, ook gezien in een bijzonder park. Meer dan heerlijk alles, alleen je mag mijn gastheer en vrouw dus amper trakteren. Werd er verlegen van. Maar ik heb met hen deze dagen afgesloten door naast Table Mountain (dicht door de harde wind) op Signal Hill een lekker drankje mee te nemen met elkaar en te picknicken temidden van vele anderen met de ondergaande zon. Neerkijkend op het wolkendek van Cape town. De Tafelberg aan de andere kant van de Signal Hill was helder maar de wolken waren neergedaald op de stad! Grappig hoor, dat kennen we niet in ons vlakke landje.
======================
Deze week hoop ik weer veel op de creches te zijn, voorbereiden voor wat ik nog wil doen daar met anderen.
Ga proberen de ouders van de kinderen vragen om de zitjes die nog gemaakt gaan worden op de creche, door henzelf te laten schildreren. Ik zorg voor materiaal en verf en zij kunnen dan met elkaar een spetterend verf festival maken zo vlak voor hun grote vakantie! Kerst is de grote vakantie tot half januari.
=========================
Verder ben ik me aan het beraden om hier wat langer te zijn volgende keer en dan eens dieper in de materie te duiken en zien waar ik wezenlijke bijdrage kan leveren aan de creches los nog van akties in nederland voor donaties en vrijwilligers.
Hoe dan ook, ik geloof oprecht dat wat voor je bestemd is naar je toe komt als je daar voor open staat. Dus komt vast goed, vroeg of laat.

========================
Lieve groet, ik heb wat nieuwe foto's bij dit verslag geplaatst van afgelopen week in Bettys Bay in de strandvilla dichtbij Hermanus. De walvissen waren helaas al weg., Volgend jaar in sept. komen zie je de walvissen vast en zeker met babys!

Tot later, lieve groet vanuit Elsies RIVER
Lizzy

  • 28 November 2010 - 11:47

    Rosa:

    Wat goed om je verhalen te lezen! De omgeving - klasjes en werkers - ziet er goed uit voor de kinderen, die voorbijflitsen op de foto's. Ben benieuwd hoever je komt met je plannen, deze keer, en ben ook benieuwd naar je nieuwe plannen voor de toekomst. Ik weet zeker, dat je de mensen daar enthousiast kunt maken, dat de dingen die je daar kunt doen het verschil kunnen maken! Een hartelijke groet van Rosa

  • 28 November 2010 - 16:13

    Bertus En Monique:

    Hallo Liz,

    We zij blij dat je het zo naar je zin hebt. Toen je ons vertelde dat je naar je vrijwilligers project ging in Zuid Afrika hadden we geen idee wat je daar mee bedoelde en wat het in hield. Door je reisverslag wordt dat wel duidelijk en en we merken aan je enthousiasme dat het je veel voldoening schenkt. Kinderen hebben de toekomst wordt er wel eens gezegd en mede door met jouw inspanning gaat dat zeker lukken.
    Groetjes uit een koud en winderig Den Helder.
    Bertus en Monique

  • 28 November 2010 - 16:46

    Dymphi:

    Ha Lieve schat
    Bedankt weer voor je prachtige foto s
    Wat moet het daar aan de kust heerlijk zijn meis
    En wat een verschrikkelijk lieve mensen
    Kan begrijpen dat ook dit je thuis is
    Heel veel liefs dymphi en gerrit

  • 28 November 2010 - 17:44

    Martha:

    Hallo lieve Liz,

    Fijn dat je zelf ook een paar dagen helemaal kon ontspannen en genieten.
    Het is hier erg koud, 's nachts vriest het 6-7 graden. We hebben ook al sneeuw gehad. Geniet maar van de warmte!!
    Mooie foto's. Het is daar schitterend en dan die blije kindergezichtjes. Geweldig!

    Liefs,
    Ed en Martha

  • 28 November 2010 - 19:44

    Iva:

    Wat doet het goed je verhaal te lezen en foto's te bekijken! Bedankt. Denk vaak aan je en wens je nog eens drie fijne weken erbij.
    Een hartegroet, Lizzy lief, van Günter en mij.

  • 29 November 2010 - 17:18

    Petra:

    Lieve Liz,
    heerlijk om je enthousiasme met je te kunnen delen. Geniet!!!!!! en fijn dat het zo goed met je gaat!
    kus xxPetra

  • 29 November 2010 - 18:43

    Juliette:

    Ha Liz, zo te lezen en te zien heb je het helemaal goed daar in het verre Zuid Afrika ! Leuk om je te volgen. Ik kijk uit naar je volgende berichtje.
    Hier vriest en sneeuwt het. Blijf maar lekker daar....

  • 01 December 2010 - 15:50

    Thea:

    Hoi Liz,
    Fijn dat je zo geniet in Zuid-Afrika.
    Leuk om je verhalen te lezen en krijg door foto's een indruk van wat je daar allemaal doet. Geniet nog maar lekker.

    Lieve groetjes Thea en Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 56114

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: