de 2e week alweer! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu de 2e week alweer! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

de 2e week alweer!

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

18 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ongelooflijk wat gaat de tijd snel hier! Er is zoveel te doen en ik wil 1000 dingen tegelijk als het even kan. Maar er komt hulp, van hier en vanuit nederland dus kan er iets meer gedaan.

Het is lekker opgewarmd hier; rond 30 en zelfs weekend 37 graden volgt. Ik geniet en kom lekker bij. Hier puffen ze het uit en ik knap er van op! Verschil moet er zijn!

Heb besloten elk jaar een ijsjesceremonie in te voeren, als ik kom trakteer ik de 2x 100 kids op beide creches op ijs met de staf. Dus zie de foto's, groot succes want voor extra's is geen geld tenzij de ouders het ijs betalen.

Ik word heerlijk maar enorm verwend door mijn gastheer en de buren ook, af en toe een heerlijk drankje en hapje. Plus elke dag wordt er voor mij en Glenda de secretaresse en wie ook komt, gekookt, door mijn GASTHEER. (Foto van hem en mij) Ik word er verlegen van, het zijn echte diners maar dat eet je hier in de middag warm en snack avond. Afijn ik was 8 kilo afgevallen voor ik kwam, ik hoop nu 8 kilo aan te komen want meestal wordt het toch 2x per dag warm en goddelijke deserts ook nog eens!!
Verder wordt ik safe rondgereden door de chauffeur die de kids haalt en brengt naar de creches, zie foto met de tuinman.


Alvast wat aktiefoto's van de kids die oefenen op beide creches voor kleine show die ze geven aan einde van het schooljaar (dat is Kerst voor hen, er is dan 4 weken vakantie)
De echte foto en video maak ik en laat ik dan zien aan jullie als show wordt opgevoerd de 3e en 4e december.

Op de 8e december volgt een SPECIAL ivm. het feit dat Dhr. Gilbert Thomas 80 jaar wordt. Je ziet het hem niet aan en gelooft het ook niet als je hem de hele dag bezig ziet en dat is dan zonder uren te rusten op een dag tenzij hij een klein ogenblik zijn ogen even sluit (Zelden!)in de zon na het eten.
Hij wijst me in 1 minuut wat je allemaal kan met foto's op een computer, dankzij hem zienjullie deze foto's correct op deze site!
Het is en blijft een genie !
EN dankzij RITA is er ruimte voor 100 foto's gefinancierd, hiep hoi!

Tenslotte zal ik over 2 weken een opsomming geven wat allemaal gedaan is door jullie via mij en de hulp die komt met natuurlijk foto's.

Ik ben uitgenodigd volgende week om 4 dagen naar zuid-oostkust te gaan met de buren die in een goddelijk landhuis in Bettys Bay mogen logeren met mij aan de kust!! Yeahh. kRIJG IK TOCH NOG EVEN RUST, al doe ik het allemaal zelf, elke dag naar de creche van 9.00 totin middag. Ik wil ggewoon zoveel mogelijk doen in de tijd die ik heb.
Iedereen wil eigenlijk alleen maar dat ik geniet en me niet inspan, tja dat is een zware les voor Lizzy!
Ik geniet ervan dit alles te kunnen doen dus komt vanzelf balans met rust, zoals je ziet door korte trip naar de Oost-kust.

Het liefst liet ik jullie allemaal even om het hoekje kijken, het is hier zo kleurrijk, gezellig druk en levendig met alle plussen en minnen van het straatleven erbij. Ik ben niet in het nachtleven in Kaapstad maar dat schiojnt ook heftig en lekker druk te zijn.
Hoe dan ook, beweging genoeg, muziek en dans ook waar ik maar kijk.
Het leven lijkt hier sneller te gaan.
Tot volgende keer, warme zonnegroet
Lizzy

  • 19 November 2010 - 08:10

    Petra:

    lieve lieve Liz wat is het toch heerlijk om je zo enthousiast bezig te zien daar en hoe je geniet. En wat een heerlijkheid om al die blije snoetjes te zien op de foto's
    Dit is voor jou de beste genezing.
    Dikke kus liefspetra

  • 19 November 2010 - 12:34

    Dymphi En Gerrit:

    Top Liz te lezen hoe het met je gaat
    We maakte ons al een beetje zorgen over jouw,en je gezondheid
    Weten nu dat je een stukje thuis gevonden hebt
    Lieverd geniet van deze mooie momenten
    Dikke knuffel van ons Dymphi en Gerrit

  • 19 November 2010 - 20:00

    Ingrid:

    Hoi Liz, leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien. Kon ik maar even om een hoekje kijken! Veel plezier tijdens je uitje. Ook de groeten aan mr. Gilbert, de buurtjes, Glenda, Mary en mr. Vanstade.
    Veel liefs, Ingrid X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 56285

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: