zomer - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu zomer - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

zomer

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

28 Mei 2012 | ,

Hi allemaal, zonaanbidders????

Zowaar beetje zomerse sferen, ik tel de zonuren hier, blijf erbij dat ik in verkeerd land ben geboren hoor. Mijn botten hebben warmte nodig. Ik mag dan nog geen bejaarde zijn maar voel me wel zo in dit koude kikkerland.
Maar niet geklaagd, de zon wacht, dus laten we genieten.

Ben veel aan het plannen en bedenken maar nog onduidelijk hoe het jaar eruit gaat zien wat reis betreft. Voorlopig denk ik dat beste is maar even mijn energie dichterbij huis houden vanwege familie omstandigheden.


Verder bezig om voor T4Life teenagers in Highschool Elsies River een video te uploaden op Y tube, is wat hoor, leuk maar lukt maar moeizaam.
Misschien lukt het de jeugd daar zelf eerder alleen de computers daar werken traag en vallen wel eens uit met de electriciteits problemen daar. Denk dat ik dit maar oppak als ik daar weer ben en met een bright kid uit de groep het eens op de web ga zetten zoals zij het leuk vinden.
Staan wel al wat foto´s op web van Myspace van mr. Thomas.
Ook wil ik proberen teenagers van een middelbare school hier in nederland in contact te brengen met T4Life kids in Elsies. Dat zal ze zeker goed doen, over en weer. Ik kwam op het idee door de eerst onhandelbare jeugd in (Veenendaal?) de plaats waar Koningin dit jaar bezocht. Die jeugd heeft ook op eigen initiatief sociale ellende onderling opgelost met activiteiten, in sport en begeleiding onderling en een puntenstelsel wat ze motiveert op goede pad te blijven.
T4Life doet dat op hun manier met liedjes, leuzen, posters in de High school, en al zijn ze minderheid, ze hebben succes. Er komen steeds meer leden van de school bij hen. Zo helpen ze elkaar de sociale ellende in de wijk om te keren en positieve doelen te hebben met elkaar. Zeer realistisch stelletje daar, dus werkt goed.
Ga proberen contacten voor ze te leggen zodat ze v anuit nederland met hen wellicht mailen of website kunnen maken, wie weet.
Heb er zin in,

verder nog een ideetje over de kracht van vrouwen daar, horen jullie later als ik het uit mijn brein op papier krijg en wat heb gebrainstormed hierover met een oude door de wol gev erfde feministe die ik nog ken.

Liefs en warme dromen deze zomer toegewenst,
Lizzy

  • 04 Juni 2012 - 12:31

    Albert Jan Post:

    Ken je me nog?
    Ben je nu weer in Kaapstad?
    Ik heb helaas erg slecht nieuws. Lang niet meer aan je gedacht. Ik was net een kast aan het opruimen en vond nog zo'n boekje van de hostels in Zuid Afrika. Ik heb even foto's gekeken en je was zo hartelijk toen. Ik ben je maar meteen gaan mailen. Ik heb geen mailadres meer van je, wet ook niet of je nog kontakt zou willen.
    Het slechte nieuws doe ik dan toch liever op een privé mailtje denk ik.
    Lieve groeten Albert Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 56170

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: