In BETWEEN dagen CAPE TOWN. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu In BETWEEN dagen CAPE TOWN. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

In BETWEEN dagen CAPE TOWN.

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

01 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

TERUG van weggeweest!
Ik voel me hier zo lekker, wamr, gezellig en hele lekkere dingen te eten waar ik van houd!!
Heb paar dagen rust genomen, eindelijk even tijd genomen om Cape town te ontdekken:
speel toeristje vanuit backpackers BB dichtbij Waterfront. Loop veel maar;
WAT DACHT JE WAT???
Sinds de worldcup zijn de verbindingen hier enorm gemoderniseerd en geactualiseerd. Met een soort OV card kun je dwars door de stad, naar strand en aantal wijken van Cape town voor bijna niente! (De gewone zuid-afrikaan kan het niet makkelijk betalen wellicht maar voor 50 eurocent ben je zo'n 10 km verder).
Dan is er een RIKKI taxi, leuk en voordelig, je deelt een taxi, dus betaal je ongeveer 2 euro per zone in de stad.
Lopen is ook leuk dan zie je meer.
En die mij goed kennen, langs zee,
WELNU: Er zijn prachtige wandelpaden aangelegd kilometers lang, langs zee, heeeerlijk dus voor mij.


Jullie zien dat ik al thuis ben hier, gaat vanzelf,
werd verwelkomt door Gilly en Glenda en degene die mijn koffers kwam overnemen voor de creches.
Warm gevoel van binnen als ze mij welkom heten, elke keer weer, soort tweede familie geworden.
En al voelde ik me weat onwennig niet direct naar hen toe te gaan, ze laten me vrij en zijn blij dat ik even rust neem en geniet hier.
Wel vragen ze of ik uitkijk, ze zijn bezorgd, kennen de stad en de mensen, maar ik weet wat te doen na aantal jaren ervaring hier en geniet met volle teugen van alles wat je hier ziet.
STREETLIFE is kleurrijk, leuk en triest soms, je ziet zoveel tegenstrijdigheden hier maar that is life!
Dit gevoelreflecteerd in mij, mama achterlatend en hier te zijn, belde haar en ze zei; je bent zover weg!! (Had niets gezegd maar ze voelt het wel ondanks haar situatie nu. Breekt je hart zo een zin en gevoel maar goed,
ook die tegenstrijdigheden leer je mee leven. Heb maar verteld dat ik de kleurrijke lapjes die ze heeft gemaakt tot bijna een schilderachtige deken aan de kids op de creches weer ga geven en foto zal laten zien als ik terug ben.
Vorige reis ook aantal gebracht en ze vonden ze mooi!! ZIE VORIG VERSLAG bij FOTO van kids onder deken.

Ik voel me veilig overdag , heb een alarm bij me en in de avond kijk ik uit of neem taxi .
Maar meestal slaap ik al snel, urenlang alsof de warmte me naar binnen neemt.


Dus ZONNEGROET voor jullie en
tot later hoor, volgende week, vanuit ERSWA sferen bij de creches in Elsies RIVER
Lizzy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 56275

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: