8-12VERJAARDAG Mr.Gilbert Thomas www.erswa.org.za - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu 8-12VERJAARDAG Mr.Gilbert Thomas www.erswa.org.za - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

8-12VERJAARDAG Mr.Gilbert Thomas www.erswa.org.za

Door: ingrid en Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

08 December 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Liz krabbelt weer op en heeft in bed plannen gesmeed voor de kids en voor onze jarige gastheer.Mr. Gilbert (Gillie hier) is 78 vandaag en is gepensioneerd. Heeft hier echter geen tijd voor vanwege 7-dg werkweek (!) met diverse funkties waar hij om raad wordt gevraagd;1. voorzitter ERSWA (1969)creches en peuterscholen 2.Elsies River area waar he charismatisch leider is door alles wat hij deed op hogere school waar hij destijds een zeer progressieve direkteur werd wat flinke reacties in de wijk gaf. Hij introduceerde hier o.a. muziek als vak (musiceert zelf ook) Zie:FOTO/Video; Camillo R.Lombard was ooit 1e muziek student,is nu wereldberoemd en gaf zijn premiere Cantata op deze school gisteravond) 3. Op de creches plus kids tot 8 jaar heeft hij al jaren progressief engels als voertaal ingevoerd, niet het afrikaans. Kids spreken veel andere talen thuis. Runt goed omdat ze als 1 van weinige NGO-ANBI's hun boekhouding oprecht goed doen.4.Geeft on-officieel raad in allerlei commitees van Major of Capetown tot oud-ambassador van Zuid-africa die we ontmoetten op dit concert. Stond naast Mandela-Madiba en Desmond Tutu, zie FOTO.
5.Heeft teveel kwaliteiten om op te noemen, dus maakten we een CERTIFICATE OF SKILLS (FOTO)waaronder Host of the year. Waarom? Omdat deze bescheiden man elk compliment wegwuift alsof het gewoon is maar zijn leven lang werkt voor anderen en investeert in zijn medemens van welke kleur dan ook.
6.TIJD voor FOTO's van zijn family nu en stukje geschiedenis foto's op zijn school en met beroemde mensen. 7.(!!)In het museum 6th District in Capetown, komt juist nu een tentoonstelling juist van gebied Elsie River met ZIJN school waar hij directeur was, in tentoonstelling; onderdeel van de oude HERITAGE van de geemenschap van Zuid-Afrika ,spec. Kaapstad en townships.
8. Vanavond proosten we op deze integere, bescheiden, kleine taaie, stevige oude dinosaurus . Blijkt een legende hier te zijn en voor Ingrid en mij de "knoppiesman" die alles aanpakt om mensen met de moderne technieken (computerdeskundige/ (FILMER/fotograaf/schrijver/redenaar) onder de aandacht te brengen van authoriteiten, wat zeer succesvol is, hij brengt mensen samen.Wat is zijn minpunt?; hij wil NIET afhankelijk zijn, kookt enz. ook zelf en hoe! Sport niet maar werkt zo hard dat de brainwaves hem genoeg beweging geven naast het heen en weer rijden naar alle vergaderingen waar hij voor gevraagd wordt voor te zitten of als mediator op te treden.
Zie foto's en verbaas je over een 78 jarige!
WOENSDAG a.s. VOLGT programma van schooldag op de creche/peuterschool met foto's +video van de beide eindejaarsfeestje voor de kerstvakantie.

• 12 December 2008 - 12:49

Petra:

He Liz wat hardstikke leuk om te zien!
    Gaat het weer goed met je
    hoop dat je weer helemaal opgeknapt ben!
    Jammer dat ik niet even langs kan komen!

Liefs Petra

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012