sponsoren en ELSIES RIVER WELKOM - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu sponsoren en ELSIES RIVER WELKOM - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

sponsoren en ELSIES RIVER WELKOM

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

16 November 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nou lieve sponsoren,
Ik BEN ER WEER,dankzij een lieve vriendin en ex-collega die wat voor mij thuis overneemt.
Voel me hier beter thuis dan in koude kikkerland en wordt nog eens als een prinsesje behandeld hier: om verlegen van te worden! Gehaald door Mr.Gilbert Thomas en secretaresse en heerlijk voor me gekookt en ZON van 27 graden, het kan niet op !

Wilde gelijk aan de slag naar de creches en op internet kijken waar ik nog wat voor ERSWA kon krijgen van bedrijven maar Gilly wist me terug te fluiten, zette me in de zon met lekkers en ja hoor, ik viel in slaap, soezend in de zon hier, zalig!
Hij zei eerst goed slapen dan pas actie ofzo.
Hij is veel erger dan ik want op zijn leeftijd (81) en ik (bijna 60) is hij nog dagelijks aan het werk, volle dagen en ook nog eens koken voor jan en alleman, rijden naar vergaderingen enz. Mensen op en af aan zijn deur uit Elsies want hij is er voor eenieder, ook al vindt hij het heel gewoon dit te kunnen doen, het komt van een diepe sociale en spirituele betrokkenheid naar zijn medemensen.
Hij fungeert in mijn ogen als soort charismatisch leider. En met zijn levensjaren kan hij ook wijze raad geven, hij heeft veel mensenkennis merk ik elke keer weer en HUMOR niet te vergeten, hij heeft pretoogjes, die zal ik proberen een keertje op de foto te zetten.
Glenda, secretaresse aan zijn zijde, elke werkdag steunt hem door dik en dun, ze is afgevallen en dat zag ik direkt, we hebben er samen om gelachen. Gilly dun en Glenda wat meer de volle maan, of Rubensiaans in kunstenaars terminologie.

Na 24 uur gereist te hebben ga ik morgen naar de creches, kijken hoe de kids en leerkrachten er voor staan zo vlak voor vakantie, einde van hun werkjaar is meestal stressen met diploma's examens (JA, ook voor 3 tot 6 jarigen!) en natuurlijk schoolfeest end of the years, zie vorige jaren.
Dit laatste is een hoop plezier met de kids, en hun ouders maar veel werk voor de leerkrachten.
Ik zal proberen weer eea. op foto en video vast te leggen.

Mama Jenny van mij heeft een grote lapjes deken gemaakt, kleurrijk als een schilderij (eigenlijk 4, 2 voor elke creche) maar kon niet alles meenemen dus zal in delen hier komen.
Ik maak een foto voor jullie als de babys er onder liggen op een koele dag want ook dat gebeurt nu.

Tot later,
ZONNEGROET vanuit Elsies
En donateurs,
ik laat nog weten waar het geld aan besteed wordt en zal voor ontvangstbewijzen zorgen voor ieder van jullie tax 2011.

LIZZY


  • 16 November 2011 - 19:46

    Leila:

    Wat fijn lieve schat dat het zo goed gaat daar en dat de warmte van de mensen en van de zon je zo goed doen. Geniet en ik denk aan je en hou van jou.

    xxx Leila

  • 16 November 2011 - 21:12

    Iva:

    Goed dat je al aangekomen bent en van de evenaar-warmte en bekenden geniet! Heel veel sterkte met verdere reisjes aldaar en dikke zoenen van ons, Günter en Iva.

  • 17 November 2011 - 03:33

    Dymphi:

    Ha Lizie
    Wat is het weer fijn te horen dat je geniet van de mensen,en alles om je heen.Ben benieuwd naar de avonturen die je mee maakt,liefs dymphi en gerrit

  • 17 November 2011 - 19:08

    Thea:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het daar lekker warm is.
    Geniet er maar lekker van.
    Hier in het koude Nederland gaat alles zoals gewenst.
    Ook met Jenny gaat alles goed.

    Lieve groetjes Thea en Harry

  • 20 November 2011 - 14:02

    Ingrid :

    Hi Liz,
    Wat heerlijk dat je weer is Kaapstad zit. Geniet ervan en doe iedereen de hartelijke groeten van mij!
    Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 56113

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: