WERELDPASPOORT/ Wereldburger/Wereldttelefoon? - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu WERELDPASPOORT/ Wereldburger/Wereldttelefoon? - Reisverslag uit , van lizzy Braber - WaarBenJij.nu

WERELDPASPOORT/ Wereldburger/Wereldttelefoon?

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg lizzy

18 Oktober 2011 | ,

Hoi, even een tussendoor berichtje.

Was in augustus even op AMORGOS, kleine cycladen eilanden een weekje vriendin helpen met vrijwilligerswerk kattenzwerf kolonies en verwaarloosde honden aldaar.
Ik had stop-over in ATHENE van vliegtuig naar boot.
Ontmoette in haven Piraeus van Athene een half Griek-Amerikaan die ietwat "lost" was in deze wereld van commercie en materie. Hij koos voor eenvoud en rust en had hoog opgeleidde baan opgezegd en zijn hart gevolgd en gaf nu vrijwillig les aan jongeren in Spanje. In Griekenland gaf hij een beeld van de armoe; actueel dus:
""Veel zwervers, meer dan ooit en armoede omdat arm en rijk daar alleen maar groter wordt met de crisis en de armen de belasting moeten betalen..."" Bekende verhaal in vele landen helaas, maar daarnaast schetste hij het verhaal van de eenvoud van de arme zwervers in de straat achter het hotel waar ik drankje dronk met hem. De zogenaamde drank of drug verslaafden daar, jonge protituees ook delen bijna alles wat ze hebben, een hap brood, een stuk kleding, een goed gesprek in de avonduren of wanneer er geen actie op straat is een drankje bij elkaar. Ik voelde me opgenomen bij hen al ben ik rijk met een bestaan in nederland met zekerheden na jaren werken.Ik heb niet veel met nederlands talige muziek maar het oude liedje "Daar in het kleine cafe aan de Haven daar telt niet wat je bent of hoe je heet of zoiets.... was hier letterlijk te zien en te beleven in al haar kleurrijke facetten.
Filosofische gesprekken over de mens volgde hier , het bestaan in Greece, het eten, menselijk contact en de zuidelijke mentaliteit....leven en genieten van het moment kost niks!!

Toen kwam het; mijn bargenoot vertelde over een wereldpaspoort toen hij op zoek ging naar invulling van zijn leven vanuit idealistische motieven. Hij kwam in contact met een Amerikaans veteraan die ouderwordend zijn leven helemaal omgooide en iets wilde betekenen voor de mensen waar hij destijds in leger tegen moest vechten en doden.. Zijn leven veranderde geestelijk en hij creeerde uiteindelijk een wereldpaspoort, FORMEEL blijkbaar uitgaande van:
"" Everyone has the right to leave any country, including his own, and to return to his country. """
""The mandate for the WORLD PASSPORT is Article 13(2) of the Universal Declaration of Human Rights"":

Ook heeft de inmiddels oudere veteraan daarbij aansluitend een of meerdere ideele organisaties opgericht en is nog dagelijks actief als ik het goed begreep van deze Grieks-Amerikaanse wereldreiziger. Het gaat uit van de gedachte dat we allemaal World CITIZENS zijn, een soort power to the people! HUMAN RIGHTS issues enzo voorts.
YES, spreekt me wel aan, zie hun site en kijk welke landen meedoen en dit paspoort ook als visa accepteren .
Lijkt me als alles goed klopt en loopt in meerdere landen ook VISA KOSTEN schelen in en voor al die landen!!!
Dat geld kunnen we zelf beter besteden aan goede doelen lijkt me!
Altruisme spreekt me altijd aan,
dus vandaar dit bericht, voor wie het zint;
CHECK IT OUT!!!
Heerlijke gedachte: Lets unite! lijkt me wel wat als dat als een olievlek de mensheid gaat versmelten........
*** Een wereldburgerschap...
Ergens op hun site staat "WHO owns the world"" Goede vraag om over na te denken los van alle grenzen, wetten en regels en belangen die we elkaar hebben gegeven om mee te leven in de landen.
Vind je het interessant ??
Kijk dan zelf op de website van WORLDSERVICE.ORG en de informatie hierover en over de oprichter of direkteur David Gallop ((Wash/DC/USA))

EN Als we dan toch WORLDWIDE praten kijk dan effe ook op de website worldsim .com Een wereld simkaart scheelt je ook veel geld als je die sim in je mobiel gebruikt in bijna de hele wereld.

Tot later,
Lizzy

  • 12 Februari 2013 - 12:47

    Tamara Vick:

    Hi Liz, geweldig leuk verslag heb je geschreven! Ook ik leef vanuit mijn hart, wat rondom en zelfs door familie niet wordt gewaardeerd en begrepen. Ik streef naar een fantastische toekomst voor alle mensen en dieren, aarde en onze binnen-en buitenaardse medeheelalbewoners! Geen politiek, religie weg, grenzen idem dito en dan ja is er ook geen plaats meer voor geld en spullen verzamelen... Ik ben ook op weg naar soevereiniteit en vind het wereldpaspoort een geweldige manier om ons te verbinden! Genegenheid en Dank..Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lizzy

Reizen met een doel, jaarlijks naar Kaapstad. waar ik wil komen in verband met mijn idee en vrijwilligers projekt om 2 chreches in Elsies River te ondersteunen met giften en praktische hulp waar mogelijk. Het wordt elke keer weer een langere reis die smaakt naar meer voor komende jaren. zie de website van ERSWA projekt wanneer ik daar ben met ook de nederlandse support-site op elsiesriver.nl Hier is te zien wat al gedaan is en nog kan volgen met hulp van elke donateur of vrijwilliger.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1195
Totaal aantal bezoekers 56085

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 06 Februari 2013

CAPETOWN !!

30 November 2009 - 30 November 2009

ERSWA Elsies River bij Cape Town

24 November 2009 - 30 November -0001

Mijn tweede reis

Landen bezocht: